سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لغزش دوستت را برای هنگام یورش دشمنت، تحمّل کن . [امام علی علیه السلام]
به وبلاک حسین شهسوارزاده خوش آمدید
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» خطرات استفاده از فلش

امروز استفاده از حافظه های فلش برای ذخیره و انتقال اطلاعات بسیار رایج است. اما این حافظه های فلش قابلیت هایی دارند که هم استفاده از آنها را ساده می کند و هم مشکلات امنیتی بوجود می آورند    .

   خطر امنیتی حافظه های فلش چیست؟     

 حافظه های فلش کوچک، در دسترس، ارزان و قابل حمل و نقل هستند آنهم به سادگی قرار دادن در جیب شلوار. همه این مزایا سبب شد ه است که این حافظ ها برا ی نقل و انتقال اطلاعات از کامپیوتری به کامپیوتر دیگربسیار محبوب و مرسوم باشند اگر چه همه این خاصیت آنها ر ا برا ی خرابکاران کامپیوتری و ویروس ها جذاب کرده است    .یک راه خرابکاری آلوده کردن کامپیوتر با اتصال حافظه فلش به آن است. به طوریکه بعد از اتصال حافظه فلش با کد های مخرب یا بد افزار ها آلوده می شود. حال اگر این فلش آلوده را به کامپیوتر دیگری متصل کنید، بلافاصله بد افزار ها فعال می شوند و آن کامپیوتر را هم آلوده می کنند.هر چندممکن است این کامپیوتر هم خود به ویروس ها یا بد افزار های دیگری آلوده باشد. آنگاه احتمالا حافظه فلش شما باز هم آلوده تر خواهد شد.و این روند همچنان ادامه دارد، تا اینکه فلش شما تبدیل به کلکسیونی از بد افزار ها و ویروس ها می شود    .ممکن است بعضی از خرابکاران از حافظه  USBمستقیماً برای دزدی اطلاعات استفاده کنند. اگر یک خرابکار دسترسی فیزیکی به کامپیوتر شما داشته باشد می تواند اطلاعات حساس را مستقیماً به  USBمنتقل کند. حتی کامپیوتری که خاموش است می تواند آسیب پذیر باشد. چون حافظه کامپیوتر تا چند دقیقه بعد از خاموش شدن بدون اینکه به برق وصل باشد فعال باقی می ماند.و اگر در این هنگام خرابکاری یک حافظه USB   برنامه ریزی شده را به کامپیوتر متصل کند می تواند حافظه کامپیوتر را کپی کند که شامل: رمز عبور، کلید های رمز گذاری و اطلاعات مهم می شود.قربانیان این خرابکاری ها ممکن است حتی متوجه نشوند که از کامپیوتر آنها سرقت اطلاعات صورت گرفته است .و یکی ازآشکارترین خطرات حافظه های  USB این است که به راحتی دزدیده یا گم می شوند. بنابراین داشتن پشتیبان از فایل های مهم حافظه USB  بسیار مهم است. چون گم کردن آن مساوی از دست دادن اطلاعات مهم خواهد بود. و اگر اطلاعات مهم حافظه فلش خود را رمز گذاری نکنید ممکن است هر کسی به اطلاعات آن دست پیدا کند.

چگونه می توانید از اطلاعات خود حفاظت کنید؟

 برای حفاظت اطلاعات خود روی درایوUSB  یا کامپیوتری که درایوUSB  به آن متصل می شود کار های زیر را انجام دهید.از روش های امنیتی استفاده کنید، ازپسور د و رم ز گذار ی اطلاعات استفاده کنید ومطمئن شوید ا ز اطلاعا ت خو د پشتیبان گیری کرده اید، تا در صورت گم شدن حافظه فلش تان دچار دردسر نشوید.

حافظه فلش کاری را از حافظه شخصی جدا نگه داریداز حافظه فلش شخصی خود برای کامپیوتر سازمانی که در آن فعالیت می کنید استفاده نکنید. و همینطور از حافظه فلشی که حاوی اطلاعات سازمانی است روی کامپیوتر خود استفاده نکنید.

از نرم افزار های امنیتی استفاده نکنید و آنها را به روز نگه دارید- از یک فایر وال، آنتی ویروس و یک آنتی اسپای ویر(Anti Spy Ware )  استفاده کنید. تا آسیب پذیری کامپیوتر خود را در برابر حملات کاهش دهید.همچنین باید این نرم افزار ها را با افزودن وصله های امنیتی به روز نگه دارید.

 هیچگاه از یک حافظهUSB ناشناخته استفاده نکنیداگر یک حافظهUSB مشکوک یا ناشناخته را می خواهید استفاده کنید اول آنرا به افراد متخصص سازمان خود در زمینهITبدهید تا آنرا برای شما پاک سازی کنند.هیچگاه این گونه حافظه ها را از روی کنجکاوی یا بخاطر فایل های عکس و فیلمی که روی آن قرار دارد به کامپیوتر خود متصل نکنید.چون معمولا فایل های جذاب به عنوان تله استفاده می شوند.ولی بوسیله آنها نرم افزار های مخرب وارد کامپیوترتان می شود.

 چگونه می توانید از اطلاعات خود حفاظت کنید؟

 برای حفاظت اطلاعات خود روی درایوUSB  یا کامپیوتری که درایوUSB به آن متصل می شود کار های زیر را انجام دهید.از روش های امنیتی استفاده کنید، ازپسور د و رمز گذار ی اطلاعات استفاد ه کنیدمطمئن شوید ا ز اطلاعا ت خو د پشتیبان گیری کرده اید، تا در صورت گم شدن حافظه فلش تان دچار دردسر نشوید.

حافظه فلش کاری را از حافظه شخصی جدا نگه داریداز حافظه فلش شخصی خود برای کامپیوتر سازمانی که در آن فعالیت می کنید استفاده نکنید. و همینطور از حافظه فلشی که حاوی اطلاعات سازمانی است روی کامپیوتر خود استفاده نکنید.

از نرم افزار های امنیتی استفاده نکنید و آنها را به روز نگه دارید- از یک فایر وال، آنتی ویروس و یک آنتی اسپای ویر(Anti Spy Ware )  استفاده کنید.تا آسیب پذیری کامپیوتر خود را در برابر حملات کاهش دهید. همچنین باید این نرم افزار ها را با افزودن وصله های امنیتی به روز نگه دارید.

 هیچگاه از یک حافظهUSB ناشناخته استفاده نکنیداگر یک حافظهUSB  مشکوک یا ناشناخته را می خواهید استفاده کنید اول آنرا به افراد متخصص سازمان خود در زمینهITبدهید تا آنرا برای شما پاک سازی کنند.هیچگاه این گونه حافظه ها را از روی کنجکاوی یا بخاطر فایل های عکس و فیلمی که روی آن قرار دارد به کامپیوتر خود متصل نکنید.چون معمولا فایل های جذاب به عنوان تله استفاده می شوند.ولی بوسیله آنها نرم افزار های مخرب وارد کامپیوترتان می شود.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » شهسوارزاده ( یکشنبه 92/2/1 :: ساعت 5:50 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اسلام و حضرت خدیجه (س)
ویندوز 1
مبانی کامپیوتر
میانبر در کیبورد
خطرات استفاده از فلش
شماره اس ام اس های مهم و لازم کشور
[عناوین آرشیوشده]