سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با کسی که به او می آموزید و نیز کسی که از او فرا می گیرید، نرمی کنید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
به وبلاک حسین شهسوارزاده خوش آمدید
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» به منظور تعریف رمزعبور،

    به منظور تعریف رمزعبور، موارد زیر پیشنهاد می گردد : 

      عدم استفاده از رمزهای عبوری که مبتنی بر اطلاعات شخصی هستند زیرا این نوع رمزهای عبور به سادگی حدس و تشخیص داده می شوند.

    عدم استفاده از کلماتی که می توان آنان را در هر دیکشنری پیدا نمود .

     پیاده سازی یک سیستم و روش خاص به منظور به خاطرسپردن رمزها استفاده از حروف بزرگ و کوچک در زمان تعریف رمزعبور استفاده از ترکیب حروف ، اعداد و حروف ویژه نحوه حفاظت رمزهای عبور پس از انتخاب یک رمزعبور که امکان حدس و تشخیص آن مشکل است، می بایست تمهیدات لازم در خصوص نگهداری آنان پیش بینی گردد.

در این رابطه موارد زیر پیشنهاد می گردد: 

  از دادن رمز عبور خود به سایر افراد جداً اجتناب گردد.

  از نوشتن رمز عبور بر روی کاغذ و گذاشتن آن بر روی میز محل کار، نزدیک کامپیوتر و یا چسباندن آن بر روی کامپیوتر، جداً اجتناب گردد.

     افرادی که امکان دستیابی فیزیکی به محل کار شما را داشته باشند، به راحتی قادر به تشخیص رمز عبور شما خواهند بود.

 هرگز به خواسته افرادی که به بهانه های مختلف از طریق تلفن و یا نامه از شما درخواست رمز عبور را می نمایند، توجه ننمائید.

  در صورتی که مرکز ارائه دهنده خدمات اینترنت شما، انتخاب سیستم تائید (Authentication) را برعهده شما گذاشته است، سعی نمائید یکی از گزینه هایChallenge/response یا Public encryption key را در مقابل رمزهای عبور ساده، انتخاب نمائید.

 بسیاری از برنامه ها امکان به خاطر سپردن رمزهای عبور را ارائه می نمایند، برخی از این برنامه ها دارای سطوح مناسب امنیتی به منظور حفاظت از اطلاعات نمی باشند.

  برخی برنامه ها نظیر برنامه های سرویس گیرنده پست الکترونیکی، اطلاعات را به صورت متن (غیر رمزشده) در یک فایل بر روی کامپیوتر ذخیره می نمایند. این بدان معنی است که افرادی که به کامپیوتر شما دستیابی دارند، قادر به کشف تمامی رمزهای عبور و دستیابی به اطلاعات شما خواهند بود.

  بدین دلیل، همواره به خاطر داشته باشید زمانی که از یک کامپیوتر عمومی، استفاده می نمائید، عملیات logout را انجام دهیدبرخی از برنامه ها از یک مدل رمزنگاری مناسب به منظور حفاظت اطلاعات استفاده می نمایند که ممکن است دارای امکانات ارزشمندی به منظور مدیریت رمزهای عبور باشند . 

چند عادت خوب امنیتی انسان عصر اطلاعات می بایست در کنار استفاده از فن آوری های متعدد، سعی نماید برخی عادات و حرکات پسندیده را برای خود اصل قرار داده و با تکرار مدوام آنان، امکان و یا بهتر بگوئیم شانس خرابی اطلاعات و یا کامپیوتر را کاهش دهد. دستـیابی به یک کامپیوتر به دو صورت فیزیکی و از راه دور، امکان پذیر می باشد. شما می توانید به سادگی افرادی را که قادر به دستیابی فیزیکی به سیستم شما می باشند را شناسایی نمائید. آیا شناسایی افرادی که قادرند از راه دور به سیستم شما متصل گردند، نیز امری ساده است؟ پاسخ سوال فوق، منفی است و شناسائی افرادی که از راه دور به سیستم شما متصل می شوند، به مراتب مشکل تر خواهد بود. اگر شما کامپیوتر خود را به یک شبکه متصل نموده اید، قطعاً در معرض تهدید و آسیب خواهید بود. استفاده کنندگان کامپیوتر و کاربران شبکه های کامپیوتری (خصوصاً اینترنت)، می توانند با رعایت برخی نکات که می بایست به عادت تبدیل شوند، ضریب مقاومت و ایمنی سیستم خود را افزایش دهند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » شهسوارزاده ( سه شنبه 91/7/4 :: ساعت 4:15 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اسلام و حضرت خدیجه (س)
ویندوز 1
مبانی کامپیوتر
میانبر در کیبورد
خطرات استفاده از فلش
شماره اس ام اس های مهم و لازم کشور
[عناوین آرشیوشده]